Vietnam – 23.1.2014

Dobry vecer z Hoj An. Nachazime se dneska ve meste, nebo spis ve vesnicce Hoi An, ktera se zove vesnici krejcich 🙂 Vicemene vsude, kam zde pujdete narazite na krejcovske dilny ve kterych je jiz spousta usitych satu a obleku a k tomu hromady latek, sicich stroju, knih s navrhy atd atd atd…

Ale po poradku 🙂

Dnesni den zacal vstavanim v 6 hodin, rychlym presunem na nadrazi pomoci mototaxi se kterym jsme jeli poprve s plnou nalozi batozin a prezili jsme 🙂 ono jet s temi dvema bagly na zadech a v ruce moc legrace neni, ale nadrazi je docela daleko, tak jsme to riskli a bylo to nakonec uplne ok 😉 Na nadrazi pak rychla Pho Bo a kafe a uz jsme sli do cekarny. Vlak nam jel (tedy mel jet) v 8 🙂 Bylo 7 🙂 No a v 9:10 jsme odjizdeli 🙂 Vlaky z Hanoie jsou proste paradni 😉 Asi nejaka krava na kolejich 🙂

Meli jsme jen sedakovy vuz a meli moznost se podivat, jak to tam vypada…no byl to ten lepsi, mekci sedatkovy, jeste je tu horsi s drevenymi lavicemi 😉 V kazdem pripade to zadny extra luxus neni 😉 kdyz pomiu fakt, ze byl vagon zarazen obracene a vsechny sedacky jeli proti smeru jizdy, nefunkcni klimatizaci, na maximum hrajici televizni stanici vysilajici zrovna porad o tom, jak cizinci nedokazou spravne Vietnamsky rict nazvy veci v lese a rikaji jine veci, ktere se pak na obrazcich ukazuji (Vietnamci umiraji smichy), smrdici zachody, ozrale Vietnamce vsude kolem, tak to je super cestovani :))

Cesta vede mezi horami podel pobrezi, takze jsou videt plaze a dnes rozvlnene more 🙂 Dorazili jsme na misto urceni, coz je Danang a zacali se rozhlizet po nejake doprave do Hoi An. Nejede tam vlak, jen jeden bus denne a ten uz nam ujel 🙂 Jedinu moznosti je vyuzit bud taxi, nebo nejakeho mistniho dopravce…minibusy jsme nemeli sanci vysledovat, protoze hned po vylezeni z vlaku nas odchytnul typek, ze za 10 dolaru nas sem oba odveze 🙂 Hned se ukazalo, ze na motorce :)) Ne ze bychom byli nejake slecinky, ale 40km na motorce s plnou polni nam prislo precijenom trosku moc 🙂 Kdyz videl, jak jsme otraveni, tak zacal sam shanet auto…pry za 20 dolaru bude…asi jsme se tvarili hodne kysele, protoze nejdriv slez na 15 a pak na 12 🙂 Takze to mame za 250K, coz uz je velmi dobra cena.

Dorazili jsme sem, vyhodil nas u, dle nej, levneho hotelu a zde na nas vyprskli cenu 27 dolaru 😉 V hotelu masaze, bazen, maximalni luxus a snidane v cene 🙂 Nu…tak jsme trosku zasmlouvali a je z toho 15 bez snidane 🙂 Pokoj s klimou, okny ven, sprcha, zachod, dve velke postele…luxus 🙂 Na recepci nam byla doporucena vedlejsi svadlenska dilna jako super vyhodna moznost si ty nechat neco usit … inu zvazime a uvidime 🙂

Vyrazili jsme do mestecka a chteli poobedvat. Co musim rict je, ze tu opravdu vyborne vari…zatim uplne jinak nez ve zbytku Vietnamu. Je to tu trosku drazsi, ale vetsi porce, celkove ma jidlo vybornou chut a uz jsem tu mel asi 5 veci a vsechno bylo temer dokonale. Zalezli jsme do garazovky na nudle a zacali vybirat z jidelniho listku ze ktereho by mel hlavne Pohlreich radost, protoze byl dlouhy jako tyden pred vyplatou 😉 Z obrovskeho vyberu jsme si dali zavitky, verove s ryzi a placka s plody more a zeleninou. K tomu dve velka piva (velka se rozumi VELKA takze maji 660ml) 🙂 Jidlo bylo dokonale ikdyz chvilku trvalo nez ho pani prinesla…varila ho sama a evidetne od piky, tak mozna proto tak cerstve a vynikajici).

Zapomnel jsem zminit, ze jsme cestou na obed potkali mistnaka, jak prodava uz zminene prekavapace na kafe, takze jsme nejake nakoupili vcetne mistniho kafe…bude se testovat 😉 celkem kazdy asi za 100K mame komplet nadobicko z nerezu 🙂 Taky jsme potkali asi 4 pronajimatele motorek…jednoho jsme se ptali na cenu a pry 5 dolaru za motorku 🙂 Nase pani, co uvarila, ale mela pujcovnu primo u sve garaze a pry 4 dolary za motorku na cely den…takze je to jasne 😉

Rozhodli jsme se navstivit nejake sici mista a zorientovat se v cenach a nabizenem zbozi. Hned naproti nasi babe byl jeden uper salon, tak jsme zacli tam…podotykam, ze se nachazime cca 500metru od centra a tedy hustota „salonu“ je tu trosku nizsi. Vlezli jsme dovnitr a hned se nas ujala velmi mila a sikovna holka, co umela bajecne anglicky. Ptala se, co hledame.. ja oblek, michal mozna kabat… Zacala vyjmenovavat, v cem jsou rozdily. 1. material 2. zpusob siti 3. podsivka. Materialy jsou ruzne od Cinskych latek za 60$ (kolem 40% kasmiru) az po drahe, Italske za 160$ (90% kasmiru) za obelek. Siti je pry u nich jednotne a to trojrade a podsivka muze byt ruznobarevna. Moc sem ji nestihal, protoze desne mlela a za chvilku jsem mel diru v hlave 🙂

Nasyceni informacemi jsme se rozloucili z cehoz moc radost nemela, ale rikala, ze kdyz se vratime nejak inteligentne, tak nam obleky usiji do pristiho vecera, kdyz odjizdime – tedy za jedno odpoledne.

Chteli jsme vyzkouset dalsi kramek, tak jsme si rekli, ze nebude probem zajit do doporueneho hotelem (hned vedle hotelu) a zeptat se na ceny a dalsi info 🙂 Cele se to ukazalo jako chyba v matrixu 🙂 Tedy zalezi na tom, jak se na to divate :)) Nam to zas tak neprijemne nebylo, ale pekne od zacatku 🙂

Vlezli jsme dovnitr a tam na nas vybafly dve devcatka, kterym je zrejme odpiran fyzicky kontakt, protoze nas hned zacaly omatlavat, poplacavat po zadcich a po rukou…rikaly, ze jsme krasne tepli a ohrivaly si o nas svoje studene ruce…Cekal jsem, jestli nam budou sahat i pod pradlo, ale to si nakonec odpustily 🙂 V kazdem pripade nas vlazne opravdu neprivytaly 🙂

Dale nasledovala rozmluva o tom, co bychom chteli a porad nas u toho stouchaly, oahavaly a poplacavaly s tim, ze jsme good guys 🙂 Michalovi pochvalila jedna z nich lonske fake hodinky z marketu z Ciny, coz ho samotneho pobavilo…pak ho ocuchala a rukala, ze krasne voni a ja jsem nestihal zaplavy informaci od te me, ktera zacala psat n papir spoustu cisel, cen a snazila se mi vnutit ne jeden, ne dva, ale tri obleky. Jeden by pry byl zdarma…

Zacala vytahovat role s latkami a ukazovala mi rozdil v kvalite a cene…takze jsme zacali na 60$ za hadr, pokracovali na 100$ za hadr s masli a koncila na 180$ za kasmirove posusnani 🙂 u toho me porad jakoby hladila po stehne a rikala, ze to je super a odkud ze jsme 🙂 Kdyz se dozvedela, ze z cech, tak otevrela Facebook a ukazovala mi pratele, kteri si ji pridaly do FB a komentovali nakup u ni…sama chvala :)) Ale ti nespokojeni si ji asi nepridali, predpokladam 😉

Michal mezitim obdivoval kabaty a za chvilku uz s druhou slecnou zmizel nekde v nitru kramku 😉 Z vypravneni jen vim, ze vybirali latku…za nejaky cas, ale vybehnul ven a utikal do hotelu, takze nevim, co se tam konkretne stalo 😉 Ale pry ho tam nechala chvilku o samote a on ji utekl ;)) No nedivim se, snazil jsem se, docela marne o totez 🙂 Nakonec jsem slecnu presvedcil, ze si to musim rozmyslet a ze se jistojiste vratim a dokoncime to, co jsme zacali ;)) (no nevratili jsme se ani jeden) 🙂

Nakonec jsme sli do naseho prvniho kramu a tam jsme udelali nakup za spoustu dolaru v dobre kvalite materialu a snad to zitra bude ok…Jdeme jeste na zkousku a obleky by mely byt pripravene vecer kolem seste hodiny. Ja mam tedy oblek, kabat a kosily a MIchal jen kabat.

Jedina nevyhoda je, ze ted z hotelu musime prchat zadnim vchodem a obchazet ho postranimi ulickami, aby nas ty ladys nevyhmatly a nekam nezatahly, mame z nich regulerni strach 😉

Po velke objeednavce jsme se odebrali do centra, kde jsou vecerni trhy a spousta ruznych atrakci, chramu a jidla z cehoz jsme otestovali zapecene banany v testicku (velice chutne) a dalsi mistni pivo. Pamatky jsme nafotili z dalky, uz jich zaciname mit trosku plne zuby 😉 Dalsi prochazkou jsme dosli az k trzisti, kde jsme udelali dalsi suvenyrove nakuy a taky se najedli.

Restrace v niz jsme jedli byla vybrana predevsim pro supermilou vitaci divcinu, ktera byla pohotova, mila,vtipna a porad se krasne usmivala. Uz jsme si chvilku mysleli,ze nemuze byt lip, kdyz tu odnekud prinesla krabici ve ktere byly po domacku vytvorene male figurky z knofliku (pry jejich rodinou) a za jeden chtela 2 dolary. To nam navstevu restaurace pomerne zasadne otravilo a ji pak otravilo to, ze jsme nic nechteli…tahle otravna situace se tu opakuje skoro porad…kdyz se zda, ze si clovek uziva zaslouzeneho volna a je klidek…odnekud na vas vybafne nejaky obejda, co se snazi za maxi peniz prodat nejvetsi sunt na svete 🙂 Je to hodne otravne zvlast, kdyz jste v situaci, kdy se koupe suntu skoro ocekava a nemuzete utect…Lide se tvari kysele a atmosfera by se dala krajet jako Rakosnickova mlha 🙂

Vecer jsme prezili na pivu a na posledni zastavce k domovu jsme dokonce videli domaci zviratko…krysicka nam probehla pod nohama…krasna, tak dvoukilova :))

Ted uz jsme na hotelu a vymyslime zitrejsi moto vylet. Rano si pujcime motorky za 4$ a pojedeme do My Son, coz je cca 40km vzdalena oblast starych Camskych staveb, ktere zde postavilo puvodni obyvatelstvo (neco jako An-Kor-Wat v kambodzi).

Moc se na to tesime, jen nam to kali fakt, ze budeme muset zabalit a checkoutnout se uz rano. Vecer jedeme dal do Mui Ne.

Loucime se z provoneneho Hoj An a budeme Vas informovat zase zitra:)