Chorvatsko – jachta 2023 Listopad 13.11.2023

Dobrý večer z jachty 🙂

Dnešní den začal neuvěřitelně slunečným počasím. Sluníčko hrálo, rackové se houfovali kolem lodi a pod lodí se hromadily hladové rybičky 🙂

Dnešní noc byla klidná, žádný vítr se nekonal, loď se příjemně houpala a všichni v lodi chrupkali o 107 🙂

Ráno pak bylo dokonce i teplo a na sluníčko obzvlášť, proto se rozhodlo, že bude provedena očista těl v mořské vodě 🙂 Teplota vody má pociťově kolem 20 stupňů, různé mapy hovoří o tom, že má i víc, ale lehce o tom pochybuju 😉 V každém případě se koupání povedlo, těla byla umyta, zuby vyčištěny a posádka je zase voňavá (až na boty, co stojí v kuchyni, musím zjistit, zda jsou, protože ten člověk je určitě nemocnej!)

Dneska vajíčka nebyla, byla sladká snídaně v podobě rozpečených bagetek s výbornou domácí marmeládou ze sparu a k tomu jsem udělal slepičí vývar z racka, který se chytil ráno na rybu, kterou chytil Radim s Milanem. Chvilku bojoval, ale nakonec mu to bylo prd platné a šel do polívky 🙂 trošku celeru, mrkve a petržel a už se varil 🙂 zobák si dal kapitán na provázek kolem krku, protože ten správný vůdce musí mít, a na žraloka by tu člověk nenarazil 🙂

Po vydatné snídani jsme sbalili loď a protože jsme dneska ušetřili (byli jsme na boji, ale vybírčí se nedostavil), tak si dáme v pátek ty slíbené lignon u vydřiducha 🙂

Vyrazili jsme… dneska se má jet na malý/velký Drvenik, kde se má přenocovat, tak se těšíme na kvalitní jachting pod plnými plachtami! Je krásný den, plný slunce a větru, tak si to úžasně užijeme…

Vyrazili jsme a protože se musí přejet velké množství kilometrů, tak ladíme plachty, aby byly pěkně napnuté a loď poháněli o 106. Pár desítek minut náramně parády se vedle nás objevuje vojenská námořní loď plná vojáků… vojáci na nás něco zuřivě gestikulují, postupně pochopíme, že chtějí, abychom si zapnuli vysílačku. Je nám jasné, že tady probíhá nějaké cvičení, a tak se kapitán snaží zachytit jejich volání, ale neúspěšně… po několika minutách to vzdávají, ukazují, abychom jeli do … pryč a opustí nás… Jedou k další jachtě, která je na horizontu. Kapitán v rámci naší anarchické nálady na lodi prohlašuje, že na ně kašleme a jedeme, kam budeme chtít (je evidentní, že to s tím potopením lodě myslel vážně).

Znovu rozbalujeme plachty, ale nevím, proč, ale Chorvatské námořnictvo vyplo vítr (asi kvůli cvičení), takže se loď téměř zastavila. Jdu si lehnout, protože na to nemám nervy.

Za několik minut k lodi opět dorazí další vojenská loď a tentokrát už poměrně nevýbiravě nám vysvětlují, že tady nemáme co dělat a jestli chceme být terčem jejich cvičení, tak prosím, ale rádi nám se vzdálit.

Dnešní plán jet na malý/velký Drvenik se tímto rozplynul a my se obloukem vracíme na Žirje, kde budeme asi kotvit.

Přijíždíme pod vedením našeho kapitána do zátoky sršní, která se vyznačuje tím, že nemá být vůbec obydlena, ale je tu penzion, potápěč a tři rybáři, kteří na nás hledí jako na zjevení, že chceme v zátoce kotvit. Hazíme do moře kotvu a dva naši nejlepší námořníci Radim a Milan vezou k břehu lana, kterými nás ukotví. Bohužel dno v zátoce není úplně ideální a tak se stane, že i tak zkušený kapitán, jako je Jan, musí konstatovat, že kotva nedrží. Opet se lod odvazuje, kotva se znovu nahazuje, zjištuje se, jestli drží a opet se přivazuje k břehu. Vysílení a zkrhli námořníci Milan a Radim jsou již příkazy Jena tak znaveni, že je Jan odvolává a jde si loď přivázat sám. (Ono se to takhle děje pokazdé, když kotvíme, kapitán je zodpovědný a loď vždy převáží, má kolem toho komentář o tom, že by bylo lepší, kdyby jel sám a když je definitivně spokojen se svým uvázem, vrací se na loď s hrdým výrazem v tváři)

Já mezitím vařím Bolonské špagety se sýrem a protože posádka nahoře blbne s uvazy a kotvou, postupně se ze špaget stává slepenec.

Nakonec se ale dobrá věc povedla, loď je kvalitně zakotvena a jídlo snědeno 🙂 Planujeme výsadek na pobřeží. Ve výsadku jsou jmenovitě kapitán Jan, Milan, Radim a Jirik. Na lodi musí někdo zůstat, aby hlídal její ukotvení a protože mám největší důvěru kapitána, zůstávám já! (ve skutečnosti se mi nikam nechce).

Výsadek je zpátky a připravuji se večerní hry. Každý má v ruce mobil, neb vcera v zatoce nebyl signal a tak to všichni dohání.

Přeji vám příjemný zbytek večera a my se jdeme bavit!