Chorvatsko – jachta 2023 Listopad 13.11.2023 GPT

Dobrý večer z paluby naší jachty!

Dnešní den se probudil do nádherně slunečného rána. Slunce tančilo na vlnách, moře bylo plné života a naděje, a pod námi se stříbrnými záblesky hýbaly hladové rybky.

Po klidné noci, kdy se loď kolébala na tiché hladině a všichni na palubě si odpočinuli, nás ráno vítalo nejen teplými paprsky slunce, ale i příslibem nových dobrodružství. Rozhodli jsme se, že začneme dnem osvěžení – skokem do průzračného moře, jehož teplota byla akorát pro ráno plné elánu.

Bez vajec, ale s bagetami a domácí marmeládou jsme si pochutnali na snídani, která se stala ještě výjimečnější díky rybářskému umění Radima a Milana. Nešťastný rack, který se stal obětí našeho rána, přinesl s sebou do polévky nejen výživu, ale i příběh.

S plnými žaludky jsme se dali do práce a připravili loď k odplutí. Díky štěstí a námořní zkušenosti jsme si ušetřili nějaké peníze (díky nečekané absenci výběrčího na bojce), což znamená, že si v pátek můžeme dovolit pořádnou hostinu u toho výřiducha!

S plachtami napnutými k dokonalosti jsme se vydali vstříc výzvám dne. Přesouvání se po moři bylo jako tanec s větrem, až do chvíle, kdy nás překvapila vojenská loď. Po krátkém nedorozumění a gestikulaci jsme pochopili, že se jedná o cvičení. Kapitán Jan, s anarchistickým duchem naší posádky, prohlásil, že nás jejich hry nezajímají a pokračovali jsme ve své cestě.

Avšak bez větru, který jako by vyplul Chorvatské námořnictvo pro své manévry, jsme se ocitli v klidu. Unavený z nečinnosti, jsem si šel odpočinout, zatímco kapitán a posádka řešili, co dál.

Náš původní plán na Drveník se rozplynul, když nám vojáci dali jasně najevo, že zde není místo pro naši jachtu. A tak jsme se vydali k ostrovu Žirje, kde nás čekala nová výzva.

Připluli jsme do opuštěné zátoky, kde se přesto nacházelo pár zvědavých obyvatel. Po několika pokusech o ukotvení a kapitánově neúnavném vedení se nám podařilo jachtu bezpečně zakotvit. Unaveni, ale spokojeni jsme se připravovali na večer plný her a zábavy.

Zůstal jsem na palubě, abych hlídal, zatímco ostatní vyrazili na průzkum pobřeží. Po jejich návratu jsme se pustili do večerních her, zatímco mobilní telefony, nyní opět plné signálu, nám připomínaly spojení se světem mimo naši námořní bublinu. Hry nám dodaly energii a smích rozehnal jakoukoliv únavu z dne.

Nyní, když je noc tady, obloha plná hvězd se stává naším divadlem a moře klidným doprovodem k naší noční symfonii. Plány jsou stanoveny, jídlo bylo chutné a loď je pevně zakotvená, připravená na další den plný dobrodružství.

Tak si přeji, aby váš večer byl stejně příjemný jako náš, a doufám, že se budete těšit na další příběhy z naší odvážné výpravy. Dobrou noc z jachty, která je pro nás víc než jen loď – je to domov plný přátelství, svobody a nekonečných možností. Jdeme se bavit!